Jak stworzyć chętnie odwiedzanego bloga?
Filed under: Internet
Comments: None
Tagi: , marketing treści, pisanie artykułów, webwriting
Dobry i chętnie odwiedzany blog może generować całkiem przyzwoity zarobek. Żeby jednak dojść do tego etapu, trzeba przygotować odpowiednią strategię opartą o dobrze zarządzany marketing treści
Dobrze dobrane frazy kluczowe
Tym, co najbardziej przyciąga użytkowników Internetu, jest wartościowa treść. Pisanie tekstów na bloga musi być poprzedzone researchem, którego rezultatem będzie odpowiedź na pytanie: Jakich informacji potrzebują nasi potencjalni czytelnicy? Każdy z prawdopodobnych adresatów wyszukuje potrzebnych informacji w Internecie, wpisując konkretne frazy w polu wyszukiwarki. Ważne więc, by pojawiły się one również w naszych postach. To dzięki nim nasza strona pojawi się odpowiednio wysoko w indeksie Google. Trzeba jednak pamiętać, że tzw. frazy kluczowe zawsze muszą być elementem wartościowej treści. Teksty preclowe pisane tylko pod wyszukiwarkę nie sprawdzają się. Google promuje bowiem przede wszystkim wysokojakościowy webwriting.
Zarządzanie treścią
Najlepszym narzędziem, które powinno stanowić fundament strategii naszego bloga, jest marketing treści. Polega on na dystrybucji wartościowych i cennych informacji. Pisanie artykułów lub postów powinno więc opierać się na spełnianiu potrzeb odbiorców. Jakich informacji potrzebują? Jakie są ich zainteresowania? Jako autor poczytnego i chętnie odwiedzanego bloga musisz być ekspertem, z którego wiedzy i doświadczenia czytelnicy będą chcieli skorzystać. Dlatego już na samym początku powinieneś stworzyć klucz tematyczny, który z czasem będziesz rozwijał i rozbudowywał.
Postaw na kontakt
Pod każdym zamieszczonym postem powinna być włączona funkcja umieszczania komentarzy. Wchodź w dyskusję z czytelnikami. Nie bój się zadawać pytań, szukać odpowiedzi i inspiracji. Szczególnie cenne będą wszelkie negatywne opinie, które pozwolą usprawnić treść bloga.
Pamiętaj, chętnie odwiedzany blog to taki, który stworzony jest z zawsze z myślą o czytelniku. To realizacja potrzeb adresatów stanowi główny element strategii rozwoju chętnie odwiedzanych stron internetowych.