Co oznacza nofollow, noindex

Dodane przez eprom,

  Filed under: Internet
  Comments: None
  Tagi:

Zastanawiacie się czy linki, które pozyskujecie w internecie na prawdę wpływają na pozycję waszej strony internetowej? Można to sprawdzić wykorzystując narzędzie backlinkwatcher. Jak to sprawdzić? Otwieramy stronę, wpisujemy nazwę domeny i klikamy [check backlinks]. Po chwili otrzymamy pełną listę linków (maksymalnie 1000 pozycji w wersji darmowej). Jeżeli przy odnośniku np. katalogu pokaże się nam nazwa nofollow oznacza to, że robot wyszukiwarki nie podąża za tym linkiem czyli nie wpływa to na PageRank naszej strony w wyszukiwarce google po naszych słowach kluczowych. Takie linki są mało wartościowe. Większość tego typu linków znajduje się w portalach społecznościowych i niektórych katalogach SEO. Podsumowując nofollow nie wpływa na pozycję naszej strony, ale na ilość backlinków czyli odnośników do niej.

Kolejnym atrybutem jest noindex. Stosuje się go zazwyczaj w stronach logowania, aby robot google nie indeksował strony po zalogowaniu. Jeżeli na naszej stronie głównej mamy link noindex lub wpisany jest on dla wszystkich katalogów w WordPressie w pliku robots.txt nasza strona na pewno nie pojawi się w linkach wyszukiwania, więc jej pozycjonowanie nie przyniesie żadnego efektu.
Przed rozpoczęciem pozycjonowanie, jeżeli chcemy robić to samemu oszczędzając kilka złotych (pozycjonowanie nie jest już takie drogie) warto zamówić profesjonalny audyt strony internetowej lub sklepu internetowego właśnie pod kątem mapy strony, robotos.txt i metatagów czy są przyjazne dla wyszukiwarki i przez nią listowane. Na pewno pomimo tego, że wszyscy twórcy stron i sklepów internetowych zapewniają, że ich system jest przyjazny pod SEO nie do końca tak jest. Dlaczego? Ponieważ pomimo tego, że są krótkie linki odpowiednio generowane meta tagi pliki: robots i sitemap czasami w treści brakuje nagłówków <h1>, <h2>, <h3> paragrafów <p> czy formatowanie tekstu <strong>, <em>.
Zazwyczaj projektanci stron i sklepów nie zajmują się pozycjonowaniem i nie mają takiej wiedzy co na stronie musi się znajdować pod kątem SEO i tego brakuje. Dlatego tak ważny jest audyt przed rozpoczęciem pozycjonowanie.
Jeżeli chcecie abyśmy wykonali dla Was audyt waszej strony zapraszamy do kontaktu z nami pod adresem [email protected] i numerem telefonu 530 436 349. W razie pytań chętnie porozmawiają z Wami nasi specjaliści od pozycjonowania oraz reklam AdWords posiadający odpowiednie certyfikaty.
Be Sociable, Share!

Napisz pierwszy komentarz.

Twój komentarz

You must be logged in to post a comment.