Siatkówkowy zawrót głowy
Filed under: Sport
Comments: None
Tagi: , mistrzostwa świata 2014, reprezentacja polski, siatkówka, sport
Polskaaa! Biało – czerwoni! Zewsząd słychać skandowanie na trybunach, żądnych wrażeń kibiców. Reprezentacja Polski rozpoczęła właśnie pierwszy etap przygotowań do mistrzostw świata siatkarzy Polska 2014, które rozpoczną się już 30 sierpnia. To wielkie wydarzenie dla fanów tego sportu. Sportowiec i kibic to jedna i ta sama strona fenomenu sportu. Nie mogą istnieć bez siebie, razem jest im wspaniale, choć czasami bardzo ciężko.
Kibicowska miłość
Kibice sportowi, nie tylko kibice siatkówki, to tak naprawdę najważniejsza, po samych sportowcach oczywiście, część zjawiska zwanego sportem. Bez nich sport nie będzie istniał, a dzięki nim jest tym, czym jest, ze swoimi wszystkimi zaletami, a także wadami. Oprócz całkowitego oddania ukochanej drużynie, prawdziwy fan ma w swojej kolekcji wiele kibicowskich gadżetów. Breloczki, plakaty, autografy na zdjęciach, koszulki siatkarskie, szaliki, czapki czy gwizdki. Emocjonalnie zaangażowani po stronie jednej z rywalizujących drużyn, identyfikujący się z nią, wspierający ją, traktujący zwycięstwo, jako osobisty sukces, personalnie również biorący do siebie porażki „swojej” drużyny.
Nie do zastąpienia
Za sprawą widowiska siatkarskiego zostało, inaczej niż do tej pory, zdefiniowane widowisko sportowe. Do dziś głównymi i jedynymi bohaterami widowiska sportowego byli sportowcy. Od nich zależało, czy impreza będzie udana czy też nie. Poziom sportowy, jakość widowiska, sukces czy jego brak były głównymi wyznacznikami powodzenia sportowego i marketingowego imprezy. Aż nagle, o jakości imprezy zaczęli decydować kibice. Karty są w ich rękach, to oni kreują jakość i wartość imprezy sportowej. Decydują o jej wartości medialnej, są w stanie wypełnić serwisy fotograficzne swoim programem i swoimi pomysłami. Kibice biorą permanentny udział w widowisku, reagując żywiołowo, chociaż niekoniecznie zawsze spontanicznie, na przebieg meczu. Podbudowywana przez media opinia o polskich fanach jako „najlepszych siatkarskich kibicach na świecie”, niewątpliwie dodatkowo motywuje uczestników widowiska do starań o sprostanie temu mianu.
Sport należał zawsze do świata kultury popularnej. Jako fenomen niezwykle zróżnicowany, tworzył hierarchie poszczególnych dyscyplin, podziały na sporty elitarne i popularne. Dzisiaj w coraz większym stopniu podlega takim samym przemianom, co świat kultury właśnie. Kochajmy fanów, bo naprawdę na to zasługują.
Wychodząc naprzeciw potrzebom wszystkim fanom siatkówki stworzyliśmy multisklep, który sygnowany jest przez Profesjonalną Ligę Piłki Siatkowej S.A. Zajmujemy się sprzedażą akcesoriów i odzieży związanej z piłką siatkową. Staramy się aby nasza oferta była atrakcyjna i nowoczesna, aby zaspokoiła nawet najbardziej wymagających klientów.