Jak zaprojektować dobrą tablicę reklamową
Filed under: Biznes
Comments: None
Tagi: , reklama, reklama outdoorowa, tablice reklamowe
Reklama outdoorowa stała się ostatnimi czasy wszechobecna – murale, billboardy, neony… Gąszcz reklam w miejskiej dżungli sprawia, że przechodnie bardzo często nie zwracają uwagi na to, co przedstawiają kolorowe obrazki, a przecie w reklamie nie chodzi o to, żeby była tłem miejskiego krajobrazu, tylko o to, żeby była zauważalna! Jak stworzyć dobrą reklamę, która przyciągnie wzrok pasażera lub przechodnia, a przy tym na dłużej zapadnie w pamięć potencjalnego konsumenta? Wystarczy pamiętać o kilku rzeczach.
Rozmiar i minimalizm
Rozmiar ma znaczenie – im większa reklama, tym bardziej będzie czytelna, dzięki czemu łatwiej dostrzeże ją spieszący się przechodzień czy pasażer samochodu. Oprócz tego warto zadbać też o to, żeby w naszym projekcie nie było zbyt wielu elementów – najlepiej skupić się na stronie graficznej zagadnienia, a na plakacie zostawić jedynie najważniejsze informacje, takie jak adres strony internetowej. My, jako zleceniodawcy, musimy pogodzić się z tym, że tablice reklamowe nie pomieszczą tylu informacji, co ulotki lub broszury! Lepiej dążyć do tego, żeby ilość przeszła w jakość i ograniczyć ilość treści na rzecz obrazów (ale też bez przesady), dokonując bardzo starannej selekcji niezbędnych informacji. Najlepszym rozwiązaniem jest postawić na oryginalne hasło reklamowe, które przykuje uwagę odbiorcy i na długo zapadnie mu w pamięć.
Prostota form
Oprócz tego w reklamie warto postawić na prostotę form graficznych. Większość zjawisk i usług ma przypisany symboliczny kształt, który stanowi część swego rodzaju międzynarodowego kodu. Jasno nadany komunikat trafi bez problemu do świadomości odbiorcy, dzięki czemu zostanie przez niego zapamiętany. Trudniejsze kształty i innowacyjne formy wymagają poświęcenia im uwagi, a nie czarujmy się – kto w XXI wieku ma czas kontemplować sztukę uliczną? Podobnie sprawa ma się przy wyborze kroju czcionek. Przy niewielkiej ilości tekstu najlepiej wybierać czcionki bezszeryfowe, które ułożone w zdanie wyglądają estetycznie i są czytelne. Pamiętajmy jednak o to, żeby dostosować czcionkę do profilu firmy oraz o tym, że reklamie zewnętrznej powinniśmy stosować maksymalnie dwa kroje czcionek. Również wybór koloru powinien określać specyfikę firmy, dlatego zanim zdecydujemy o kolorystyce naszej reklamy, warto uzupełnić wiadomości na temat tego, jak różne barwy i odcienie wpływają na psychikę człowieka.
Pamiętajmy, że dobrze wykonana reklama bez problemu dotrze do odpowiedniej grupy docelowej, w przypadku tak skomplikowanego procesu twórczego warto skorzystać z doświadczenia zawodowych projektantów!